Etický kodex
ETICKÝ KODEX PODNIKÁNÍ SPOLEČNOSTI CLARO s.r.o.
Vaše etické povinnosti po dobu spolupráce se společností CLARO s.r.o. (dále jen „CLARO“)
V souladu s Vašimi smluvními povinnostmi se společností CLARO je od Vás požadováno, abyste zachovával/a vysokou úroveň morální integrity. Tento kodex obsahuje základní pravidla chování ve společnosti CLARO a uvádí některé principy, z nichž tato pravidla vychází.
Máte-li jakékoli dotazy nebo pochybnosti o kterémkoli pravidlu, obraťte se na Vašeho přímého nadřízeného ve společnosti CLARO.
Povinnosti obsažené v tomto dokumentu mohou být změněny či rozšířeny Vašimi smluvními dokumenty se společností CLARO.
Etický kodex podnikání společnosti CLARO
Vyzývá všechny spolupracovníky, aby:
- dodržovali všechny relevantní účinné právní předpisy
- byli čestní, poctiví, a důvěryhodní ve všech aktivitách a vztazích
- vyhnuli se všem střetům zájmů mezi pracovními a osobními záležitostmi
- rozšiřovali princip rovnoprávnosti na různorodé komunity
- usilovali o vytvoření bezpečného pracovního prostředí a ochranu životního prostředí
- uznávali, oceňovali a dávali za příklad etické chování
Obecné zásady
Více informací
Obecné zásady
- jako nezávislý pojišťovací zprostředkovatel jste povinen vybrat a navrhnout zákazníkovi jen takové pojištění, jež nejlépe odpovídá potřebě jeho pojistné ochrany
- respektujte pravidla na pojistném trhu, hospodářské soutěže a obchodních zvyklosti, vyvarujte se používání nepravdivých a pomlouvačných výroků o svých konkurentech a všeho, co by mohlo porušit důvěru zákazníků a vyvolat zkreslený dojem o našich službách
- veškerou reklamní činnost veďte pravdivě v souladu s čestnou soutěží bez prvků klamavé reklamy
- svým jednáním jste povinen přispívat na udržení zdravého a funkčního pojišťovacího trhu
Zásady chování ve vztahu k zákazníkům
Více informací
Zásady chování ve vztahu k zákazníkům
- dodržujte zásady mlčenlivosti o všech skutečnostech týkajících se pojištění
- poskytujte úplné, pravdivé, nezkreslené a srozumitelné informace o pojišťovnách a pojistných produktech
- neakceptujte požadavky zákazníka na sjednání pojištění s nečestnými úmysly
- v závislosti na obsahu smlouvy se zákazníkem jste odpovědný za komplexní analýzu rizik, zpracování návrhů pojistných programů, konzultační a poradenskou činnost, správu uzavřených pojištění a součinnost při uplatňování práv z pojištění
- pojištění nabízejte výhradně v rozsahu předloženým pojistitelem
- za účelem získání zákazníka nepoužívejte nekalé a neetické praktiky vůči konkurenci
Střet zájmů
Více informací
Střet zájmů
- vyhněte se jakýmkoli aktivitám nebo vztahům, jež by mohly být ve střetu zájmů při plnění úkolů pro společnost CLARO nebo by mohly budit zdání takového konfliktu
- nepoužívejte zdroje a prostředky společnosti CLARO pro Vaše aktivity, které provádíte mimo rámec své pracovní náplně
- nediskreditujte jméno nebo pověst společnosti CLARO
- pokud se Vás týká možný střet zájmů, ohlaste to písemně Vašemu přímému nadřízenému ve společnosti CLARO
Kontrolní a účetní postupy
Více informací
Kontrolní a účetní postupy
- dodržujte účetní postupy a pravidla výkaznictví, finančního řízení a kontroly
- chronologicky veďte, udržujte a aktualizujte evidenci pracovních činností pro společnost CLARO a zacházejte s ní jako s důvěrnou
- dodržujte obchodní tajemství a důvěrnost informací společnosti CLARO
- neuvádějte informace společnosti CLARO mimo rámec této společnosti, pokud k tomu nemáte výslovný souhlas vedení společnosti CLARO
Duševní vlastnictví
Více informací
Duševní vlastnictví
- chraňte duševní vlastnictví společnosti CLARO i třetích stran
- s výjimkou případů, kdy je to nezbytné pro plnění Vašich pracovních povinností, nezveřejňujte či neuvolňujte interní nebo důvěrné informace anebo údaje společnosti CLARO nebo jiných subjektů, které společnost CLARO považuje za důvěrné
- po ukončení spolupráce se společností CLARO bez zbytečného odkladu odevzdejte vše, co je majetkem společnosti CLARO, včetně podkladů, které mají důvěrný nebo interní charakter
- pokud si nejste jistí, co se považuje za interní nebo důvěrné informace a podklady, obraťte se na Vašeho přímého nadřízeného ve společnosti CLARO
Spravedlivé zaměstnanecké vztahy
Více informací
Spravedlivé zaměstnanecké vztahy
- uplatňujte zásadu rovnoprávného a nestranného jednání se všemi jednotlivci bez ohledu na jejich rasu, barvu pleti, náboženské vyznání, národnost, pohlaví, věk, zdravotní postižení nebo jiný specifický rys chráněný zákonem
- udržujte pracovní prostředí, na kterém nedochází k jakémukoli obtěžování, včetně sexuálního obtěžování a šikany
Životní prostředí, zdraví a bezpečnost práce
Více informací
Životní prostředí, zdraví a bezpečnost práce
- dodržujte všechny účinné právní předpisy vč. těch, které se týkají ochrany životního prostředí, zdraví a bezpečnosti práce, požární ochrany, apod.
- vytvářejte a udržujte bezpečné pracovní prostředí
- provádějte prevenci pracovních úrazů
Bezpečnost a krizový management
Více informací
Bezpečnost a krizový management
- dodržujte pravidla chodu jednotlivých nemovitostí společnosti CLARO, zejména pro příchod a odchod
- zabraňte přístupu do nemovitostí společnosti CLARO neoprávněným osobám
- chraňte majetek a zařízení společnosti CLARO před krádežemi a zneužitím
- podporujte dodržování postupů k prevenci přestupků a trestných činů ohrožujících zaměstnance, zákazníky a obchodní partnery společnosti CLARO vč. jejich zařízení a technologií
Konkurenční vztahy
Více informací
Konkurenční vztahy
- nikdy nesdílejte s představiteli konkurence společnosti CLARO jakékoli informace, které by mohly společnosti CLARO způsobit jakoukoli újmu. Jedná se zejména o informace o cenách, nákladech, ziskových maržích, apod.
- případnou komunikaci s konkurenty společnosti CLARO udržujte pouze v takových mezích, pro které existuje legitimní obchodní důvod
- vyhýbejte se komunikaci nebo jednání, které by mohlo zakládat podezření z nekalých obchodních praktik, jednostranně nevýhodných smluv nebo dohod
Vztahy s pojistiteli
Více informací
Vztahy s pojistiteli
- buďte spravedliví a jednejte ve všech vztazích s pojistiteli účelně a poctivě, vždy v rámci účinné právní úpravy
- nikdy nesmíte být závislí na kterémkoliv pojistiteli
- mějte aktuální přehled o stavu pojistného trhu, jednotlivých pojistitelích a jejich produktech
- při realizaci obchodu se chovejte nestranně a profesionálně, vyvaruje se zejména jakýchkoliv pomluv, či protežování některého z pojistitelů
- s pojistiteli udržujte dobré vztahy a dodržujte povinnosti stanovené smlouvou o spolupráci ve znění jejich dodatků
Ochrana soukromí
Více informací
Ochrana soukromí
- informace o zákaznících používejte jen k oprávněným profesním účelům
- dostatečně zabezpečte Vaše informace o zákaznících
- nezískávejte, nezpracovávejte a neuchovávejte informace o Vašich zákaznících v rozporu s účinnými právními předpisy
- pokud přicházíte při plnění svých pracovních povinností do styku s osobními údaji třetích stran, jste povinni s osobními údaji nakládat v souladu s účinnou právní úpravou
Spolupráce s veřejnoprávními orgány
Více informací
Spolupráce s veřejnoprávními orgány
- dodržujte nejvyšší možnou míru čestnosti při komunikaci s představiteli veřejnoprávních orgánů a institucí
- při jednání s veřejnoprávními orgány a institucemi se vždy vyhněte nepatřičnému chování a důsledně dodržujte právní předpisy a normy upravující podmínky poskytování produktů a služeb těmto subjektům
Interní a důvěrné informace
Více informací
Interní a důvěrné informace
- nezveřejňujte a neuvolňujte (kromě případů, kdy je to nutné ke splnění Vašich pracovních povinností) interní nebo důvěrné informace nebo údaje společnosti CLARO nebo jiných subjektů, jež je společnost CLARO povinna chránit jako důvěrné
- informace, které vznikly při práci pro společnost CLARO, jsou majetkem společnosti CLARO
- po skončeních Vašich pracovních povinností neprodleně odevzdejte veškeré věci, které patří společnosti CLARO, včetně materiálů, jež mají interní nebo důvěrnou povahu
- pokud si nejste jisti tím, co je považováno za interní nebo důvěrné, požádejte o objasnění Vašeho přímého nadřízeného
Ke stažení
Etický kodex společnosti CLARO s.r.o. ve formátu PDF